GUIDE: SÅDAN KOMMER DU I GANG

Når du skal i gang med et håndarbejdsprojekt, er en god planlægning og forberedelse nøglen til succes. Dette er uanset, om du er rutineret - eller du skal i gang med dit første håndarbejdsprojekt.

De bedste forudsætninger!

Det ligger os meget på sinde, at du får en god oplevelse med dit håndarbejde - og derfor har vi samlet vores bud på de redskaber samt tips og tricks, der kan skabe de bedste mulige forudsætninger for en god håndarbejdsoplevelse.

alt-text

SÅDAN KOMMER DU I GANG!

Når du skal i gang med et håndarbejdsprojekt, er det vigtigt, at du overvejer hvad der passer netop til dig og dine ønsker for, at du får en positiv oplevelse og naturligvis kommer godt og sikkert i mål!

Type af kit

Vi har mange forskellige typer af håndarbejdskits, så du kan altid være sikker på at finde et kit, der matcher dine ønsker! Først skal du nemlig finde ud af, om du har lyst til at strikke, hækle eller brodere.

NIVEAU og FORMÅL

Du bør overveje hvad der matcher det niveau, som du er på – altså om du er begynder eller mere erfaren. Vær ærlig over for dig selv, så du hverken går kold i et projekt der er for svært - eller modsat at du ikke føler, at du bliver udfordret nok.

Tag altid udgangspunkt i formålet med dit projekt – ønsker du netop at udfordre dig selv, eller ønsker du eksempelvis et lettere håndarbejde til togturen eller fjernsynet'?

STØRRELSE og STIL

Dernæst skal du beslutte, om du vil lave et lille eller et større projekt – samt hvilket garn du godt kan lide at arbejde med.

Derudover synes vi, at det er det vigtigt, at du vælger et projekt, som du tænker, at du kommer til at elske, når du er færdig. Det gælder både pasform, farver og mønster. Det giver nemlig ekstra motivation i en proces, der kan være lang, at du ved, at du bliver ekstra glad for det endelige resultat.

Der mange steder, hvor du kan finde af inspiration til dit næste projekt - se mere nedenfor!

Hvad skal der være i DIN håndarbejdstaske?

At have de rigtige redskaber til dit håndarbejde kan være afgørende for dit endelige resultat. 

Derfor anbefaler vi, at du har følgende i din håndarbejdstaske:
Naturligvis dit håndarbejde
Strikkepinde/hæklenåle
Notesbog
Noget at skrive med
Hæftenål
Målebånd
Håndcreme
Saks

Du kan altid finde meget mere inspiration til hvilke redskaber, som du kan have i din projekttaske her.

Valget af
strikkepinde og hæklenål

Gode strikkepinde og hæklenåle er et must! Om man bedst kan lide at strikke med pinde i metal, birk, bambus eller noget helt fjerde er dog ofte en smagssag. 

Vi tilbyder rundpinde og hæklenål i både metal og birk, så vi kan imødekomme, hvad netop du foretrækker at arbejde med!

Det uundværlige
opslagsværk!

Strikbogen, skrevet af Debbie Bliss, bør enhver strikker eje! Den indeholder alle relevante strikketeknikker, monteringsvejledninger og meget andet.

Den er pædagogisk skrevet og logisk opbygget. Dertil kommer, at den er illustreret med mange gode detaljer og tips.

SUPER SAKSE

BLØDE HÆNDER

UUNDVÆRLIGT MÅLEBÅND

DE GODE NOTER

alt-text
Trådsaks DKK130,00

Sakse af høj kvalitet er et essentielt redskab i enhver projekttaske, hvad enten man laver strik, hækling eller broderi.

Vores italienske sakse er ikke blot af højeste kvalitet, men de er samtidig også smukke og lette at klippe med - og så fylder de ikke meget i håndarbejdstasken.

alt-text
Håndlotion med hyldebær og birk DKK110,00

I disse Covid-19 tider vasker og spritter vi alle hænder en del oftere end normalt.

Derfor er det ekstra vigtigt med lækker selvpleje udover det sædvanlige.

Vi anbefaler, du giver dine hænder ekstra kærlighed med en af disse blødgørende håndcremer fra Humdakin.

alt-text
Målebånd DKK25,00

For os er målebåndet et uundværdigt redskab i håndarbejdstasken.

Vi bruger det hele tiden - når vi skal vurdere, hvilken størrelse vi skal lave, når vi vil måle, hvor langt vi er kommet med vores arbejde - eller når vi vil måle vores strikke- eller hæklefasthed.

alt-text
Blyanter 5 stk. DKK100,00

Gode skriveredskaber er et must-have i enhver projekttaske, så du altid kan notere ændringer til dine opskrifter, ideer til nye projekter, huskelister og meget andet!

Vi anbefaler dette skønne sæt af smukke blyanter i de lækreste farver.

Blyanterne er lavet af cedertræ og kommer fra Kartotek Copenhagen.

DEN VIGTIGE FASTHED

FÅ DE RIGTIGE MÅL

Vi anbefaler altid at du laver en strikke- eller hækleprøve inden du får i gang med dit projekt, for at du opnår de rigtige mål på dit projekt.

Størrelsen på dine masker, når du strikker og hækler, har nemlig meget stor betydning for det endelige resultat. Hvis du strikker og hækler med en forkert fasthed, kan du ende med noget, der er for langt eller for kort, for smalt eller for bredt. Find hele vores guide og strikke- og hæklfasthed herunder hvor du lærer, hvordan du får den perfekte fasthed!

GUIDE: STRIKKE- OG HÆKLEFASTHED

DU KAN ALTID FÅ HJÆLP!

VI ER HER FOR DIG

Vores største ambition er, at du kommer godt i mål med dine projekter! Så vi vil gøre alt for at hjælpe dig videre, hvis du går i stå, uanset hvor i processen du befinder dig.

Vi har eksperter inden for strik, hækling og broderi. Du kan få hjælp via af en række forskellige kanaler alt efter, hvad du har brug for.

LÆS MERE OM HVORDAN DU KAN FÅ HJÆLP HER

×

×