Blow Garn

Vores Blow Garn er karakteriseret ved dets mange fine nuancer og tweed-agtige look. Garnet har fylde og struktur, så det egner sig særdeles godt til ensfarvede modeller, men kan også mikses med andre garnkvaliteter såsom Kid Mohair.

Om Blow garnet

Blow er oplagt til bluser og cardigans. Garnet er produceret unikt til Kit Couture i det nordlige Italien. Garnet fås i 50 grams nøgler og strikkes på pinde 5,5 mm. Fibre: 37% alpaca, 26% uld, 2% viscose og 35% polyamide

alt-text

EKSEMPler MED BLOW Garn

Blow garn
Blow Garn

Endelave

Blow garn

Nyord

Blow garn

Seiland

FAKTA OM blow GARN

Kit Couture Garn

SPECIFIKATIONER

Fibre
37% alpaca, 26% uld, 2% viscose og 35% polyamide

Løbelængde 
175 meter

Strikkepinde 
5,5 mm

Gramvægt per nøgle 
50 gram

Kit Couture Garn

STRIKKEFASTHED

18 masker og 24 pinde på pind 5,5 mm svarer til 10 x 10 cm.

Husk at måle strikkefastheden efter, at du har skyllet din strikkeprøve i vand.

Der kan være anvendt en anden strikkefasthed, hvis der eksempelvis strikkes flerfarvet strik - eller med flere garner.

Kit Couture Garn

VASK

Vi anbefaler, at du vasker det færdige arbejde i hånden i lunkent vand. Brug altid uldvaskemiddel.

Efter vask presses vandet forsigtigt ud ved at rulle arbejdet ind i et håndklæde.

Hvis du har gode erfaringer med din vaskemaskine, kan du i stedet (på eget ansvar) centrifugere arbejdet let ved 600-800 omdrejninger.

Til sidst skal du huske at ryste arbejdet godt før - og under - tørring for at genskabe garnets volume og struktur.

MATERIALER TIL BLOW GARNET

×

×