Bagom designet

Vi designer og udvikler to årlige kollektioner - en forårs- og sommerkollektion og en efterårs- og vinterkollektion.

Det kreative koncept

Hver enkelt kollektion har et overordnet kreativt koncept, som er bygget op om nogle bestemte teknikker, materialer og farver, som vi fokuserer på. Dette kombineres med aktuelle trends, som vi opfanger fra modeverdenen. Det er typisk pasformer, farvesammensætninger, detaljer med effekter såsom knapper og effektgarner - og meget andet.

alt-text

PROCESSEN

DET KREATIVE KONCEPT

Hver enkelt kollektion har et overordnet kreativt koncept, som er bygget op om nogle bestemte teknikker, materialer og farver, som vi fokuserer på.

Dette kombineres med aktuelle trends, som vi opfanger fra modeverdenen. Det er typisk pasformer, farvesammensætninger, detaljer med effekter såsom knapper og effektgarner - og meget andet.

TEMAKOLLEKTIONERNE

En temakollektion kan eksempelvis fokusere på en særlig teknik såsom tofarvet patent - ligesom den tofarvede patent i vores Karrat-style - eller en særlig sammensætning af garner som karakteristisk kendetegner vores Nidingen-modeller.

Det kan også være et mønster, som anvendes på tværs af strik, broderi og hækling, som man kan se udfolde sig i de forskellige modeller af Stjernøya- og Langeland-stylen.

Hver temakollektion indeholder oftest tre-fire modeller - eller kits - og disse er så vores slutprodukter. Et kit indeholder opskrift, garn, materialer - og alt det som du skal bruge for at kunne komme i mål.

Kit Couture

Designskitser til Seiland

Kit Couture

Designskitse til Nidingen

DETALJERNE

Den enkelte model designes med henblik på at opnå en god pasform, at få afstemt farverne, at finde de rette materialer samt matchende tilbehør osv. På den måde bliver alle facetter tænkt nøje igennem.

Alle vores modeller bliver test-strikket, -hæklet eller -broderet af vores store hold af meget dygtige Kit Friends, der gør en dyd ud af at teste garnforbrug, strikkefasthed, finde eventuelle uklarheder i opskriften - eller ting, som kan gøre smartere. 

UDFORDRINGERNE

I hver eneste kollektion tager vi naturligvis også højde for, at der er opskrifter for både nybegyndere og de mere øvede. Der skal også være designs, som er nemme at gå til - og nogle som er mere komplicerede og udfordrende. Vi skal også have både strik, hækling og broderi med i kollektionerne, så der er noget for alle.

Det er en udfordrende og unik designproces hver eneste gang, og vi elsker det!

tEAMET BAG

DESIGNTEMAET

Bag hver enkelt kit er der en grundig designproces, som udvikles af vores designteam bestående af Rachel, Tine og Marianne.

De har hver især deres spidskompetencer og supplerer hinanden i processen.

DESIGNSAMARBEJDER

Omtrent en gang om året inviterer vi en designer eller et team af designere til at designe en eller flere temakollektioner. Lærke Bagger, HVASS HANNIBAL og Iben Høj er nogle af de dygtige designere, som vi har samarbejdet med.

Du kan læse mere om vores designsamarbejder her.

Kit Couture

×

×